Oulu
Arkisto
Luuppi / Blogi
21.10.2015 klo 9:14 Luupin viestintä

Hirveästi hyvää

Luuppilaiset haluavat auttaa ja tehdä hyvää ja siksi museo- ja tiedekeskus on mukana Nenäpäivä-kampanjassa, joka hankkii vuosittain varoja kehitysmaiden lasten auttamiseksi.

Nenäpäivän haaveena on Suomi, jossa jokainen edistää kehitysmaiden lasten ihmisarvoisen elämän toteutumista. Nenäpäivään voi lähteä kuka vain! Jos innostuit, kannattaa lisätietoa katsoa nenäpäivän nettisivuilta.

Pohjois-Pohjanmaan museossa heittäydytään karmiviin tunnelmiin Nenäpäivän hengessä 30. lokakuuta kun museolla järjestetään Ällöween-tapahtuma alakouluikäisille. Halloween-henkisessä kurpitsatyttö_nettiintapahtumassa voi muun muassa metsästää vampyyrejä, hypätä monsteridiskoon tai taiteilla zombeja. Kuulostaa hurjalta vai mitä?

Koska museossa ei ole järjestetty aiemmin näin isoa tapahtumaa, jolloin koko museo on täynnä toimintaa, saimme Oulun Nenäjoukkojen kautta apua valmisteluihin ja toteutukseen OSAOn opiskelijoista. Heille tapahtuma on osa opintoja ja me museolla saamme kipeästi kaipaamiamme apukäsiä. Mahtava juttu!

Nenäpäivään osallistuminen tuo paljon hyvää myös Luupille. Hyväntekeväisyystapahtumat ja -kampanjat muun muassa elävöittävät museon toimintaa, piristävät henkilökuntaa, houkuttelevat mahdollisesti uudentyyppisiä museovieraita, avaavat uusia yhteistyökuvioita ja ennen kaikkea levittävät tietoa tärkeistä, apua tarvitsevista asioista. Olen ihan suoperiloinen, että päätimme lähteä nenäilemään.

Luupissa hyväntekeväisyydellä on pitkät perinteet. Esimerkiksi viime joulua ennen Oulun taidemuseolla tempaistiin kodittomien kissojen hyväksi. Häntä pystyyn! Terveisin kissat ja koirat -nykytaidenäyttelyn pääsi katsastamaan tuomalla taidemuseon kassalle vaikkapa purkillisen kissanhiekkaa tai matolääkkeitä. Oulun seudun ja Meri-Lapin eläinsuojeluyhdistysten sijaiskodeissa asustelevat kissat kehräsivät kiitokseksi kun lahjoituksia saapui enemmän kun uskallettiin edes toivoa: märkäruokaa 959 kappaletta, kuivamuonaa 95 kappaletta sekä tarvikkeita ja hoitotuotteita yhteensä 331 kappaletta. Rahaa kerättiin yhteensä 1751 euroa. Toivotaan, että nytkin päästään hyviin tuloksiin!

Teksti: Riikka Harjula, sosiaalisen median asiantuntija

X

Arkisto

maaliskuu 2018

helmikuu 2018

tammikuu 2018

joulukuu 2017

marraskuu 2017

elokuu 2017

huhtikuu 2017

maaliskuu 2017

tammikuu 2017

joulukuu 2016

lokakuu 2016

elokuu 2016

toukokuu 2016

huhtikuu 2016

maaliskuu 2016

helmikuu 2016

tammikuu 2016

joulukuu 2015

marraskuu 2015

lokakuu 2015

syyskuu 2015

elokuu 2015

kesäkuu 2015

toukokuu 2015

huhtikuu 2015

maaliskuu 2015

helmikuu 2015

tammikuu 2015

joulukuu 2014

marraskuu 2014

lokakuu 2014

syyskuu 2014

elokuu 2014

heinäkuu 2014

kesäkuu 2014

toukokuu 2014

huhtikuu 2014

X

Tänään Luupissa

20.4.2018